Jsem psycholožka a psychoterapeutka s 5 letou intenzivní praxí. Psychologii jsem vystudovala v Brně na Masarykově univerzitě – dostat se sem bylo splnění mého dětského snu. Avšak ještě před studiem vysoké školy jsem se rozvíjela, zejména jako dobrovolník při realizaci preventivních programů a adaptačních kurzů pro žáky základních škol. Zde jsem se naučila nebát se mluvit před skupinou, osvojila si repertoár her a vštípila metodiku zážitkové pedagogiky. Z této zkušenosti čerpám do dnes.
Po studiu vysoké školy jsem nastoupila do mé první „opravdové“ psychologické práce, nejdříve do výchovného ústavu a dětského domova se školou a následně do střediska výchovné péče. Děti a dospívající s poruchami chování byli zde jen částí mé pracovní náplně, avšak natolik intenzivní, že mě v dalších letech jen málo co překvapilo. Další zkušenosti, tentokrát zejména s dětmi s poruchami učení, jsem nasbírala jako odborný psycholog v pedagogicko-psychologické poradně. Zde jsem se hlouběji seznámila s diagnostikou – stohy inteligenčních testů, materiálů a pomůcek pro rozpoznání poruch učení a školní zralosti. Práci s diagnostickými metodami jsem měla možnost trénovat i na dospělých – při úřadech práce na bilančních diagnostikách. Kromě intenzivního testování mě těšily zejména rozhovory s klienty, kdy jsme společně hledali další možnosti jejich uplatnění na trhu práce.
K dětem jsem se následně vrátila jako školní psycholožka. Školní praxi vnímám zpětně jako velice pestrou a zábavnou. Vedle poradenství a terapií jsem nejvíce času věnovala optimalizaci třídních kolektivů a zvyšování kvality života pedagogickému sboru. Profesně jsem se setkávala tedy s nejen s žáky, ale také s rodiči a učiteli a jejich starostmi. Právě práce s pedagogy vedla k touze více se věnovat terapiím dospělých a k otevření mé soukromé praxe.
Těší mě se vzdělávat a stále růst. Vedle studia vysoké škole byl mým největším zdrojem informací akreditovaný pětiletý sebezkušenostní výcvik v logoterapii a existenciální analýze (Společnost pro logoterapii a existenciální analýzu), kde jsem v současné době vedena pod supervizí. Z dalších větších vzdělávacích pilířů bych ráda zmínila základní kurz krizové intervence (Remedium), ze kterého čerpám od počátků mé praxe. Absolvovala jsem též desítky hodin drobných školení na různá témata, nejčastěji v rámci mé školní kariéry. Z diagnostických metod mám největší zkušenosti s Rorschachovou metodou, kterou jsem kompletně absolvovala pod vedením Antona Poláka, s inteligenční testy Wisc III a I-S-T 2000 R a s různými osobnostními dotazníky. Dále mám rozsáhlé zkušenosti s dotazníky B3, B4 pro diagnostiku třídních kolektivů – školitel Richard Brown. V současnosti uplatňuji své znalosti z ročního intenzivního kurzu psychoterapeutická práce s traumatem (Společnost pro logoterapii a existenciální analýzu).
Vedle psycholožky jsem hlavně mám dvou malých dětí. Miluji kávu a čaj a ráda bloumám městem.